Alla inlägg den 2 juli 2007

Av Sandra Petersson - 2 juli 2007 18:13

Jag vet, jag har klagat på mitt jobb i många inlägg. Men helt ärligt så är man väll aldrig helt nöjd. Man klagar när man inte har ett jobb för att man inte har några pengar, och när man väl har ett jobb så klagar man på att det är jobbigt att jobba och att man aldrig är ledig.

Men vad skulle man egentligen göra om man inte hade ett jobb? Jag vet knappt vad man gör när man har två dagar i rad som man är ledig. Och dessutom, call me crazy, så finns det ingen bättre känsla än att kunna gå ut och parta/shoppa/vad som helst som kostar pengar och veta att man har tjänat ihop varenda slant själv och därför är värd det man väljer att lägga pengarna på. Jag får dessutom träffa hur många amerikaner som helst i mitt jobb, vilka är mina favoritturister!! Alltid trevliga och ger dricks!

Ska jag vara ärlig så kan jag verkligen inte förstå mig på människor som vill leva på andra hela livet. Inte för att det är moraliskt fel utan mest för att jag vill känna att det är mina pengar och ingen annans, även om de är en "gåva" (läs tjejer som gifter sig rikt/lever på pappas pengar och som inte behöver lyfta ett finger någonsin) Vill man inte känna att man har uträttat någonting? Bidragit med sitt strå till stacken på något sätt? Sen kan jag väll hålla med om att latteserverande kanske inte hjälper världssvälten eller finner botemedlet till aids, men nån måste ju göra det jobbet också!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Är det ok att fråga vad en drink kostar om man är ute?
 Ja, det är ju mina pengar det handlar om
 Ja, men jag skulle inte göra det
 Nej, det är pinsamt
 Enbart om man är utomlands!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards